Tensi-Rekreál Sport
Ha a megszokottnál többre vágysz!
+36-1-345-1536 Kapcsolat

Téli dilemma: csúszni vagy futni?

Stéger Nusi 2018. november 23.

A síutak sokaknak nem csak sportlehetőséget adnak.....


A síutak sokaknak nem csak sportlehetőséget adnak, ugyanolyan fontos számukra a társaság és a szórakozás miatt is. Az egészségi szempontok gyakorta háttérbe is szorulnak. Pedig legelőször talán azt a kérdést kellene feltenni, hogy kinek mi felel meg inkább: az alpesi sízés vagy a sífutás.

Kinek jobb a lesiklás?

A lejtőkön órákon át csúszkálhatunk. A különböző szintű pályák közül pedig mindenki megtalálhatja a felkészültségének megfelelőt.

1. Erősíti a csontokat és az ízületeket. A folyamatos súlypontáthelyezés miatt a térd, a csípő a hát és a lábszárak edzettebbé válnak. Ez hozzájárul az ízületi sérülések elkerüléséhez, a csontritkulás megelőzéséhez.
2. Támogatja a testtudatosságot. A sílesikláshoz szükséges egyensúly és koordinációját. Bár ez a képességünk az életkorral gyengül, de a síelés segít a folyamat lassításában.
3. Javítja az egyensúlyt. A sílesiklás közben folyamatosan dolgozik az agy, vagyis nemcsak az izmaink erősödnek, hanem az egyensúlyunk és mozgásunk gyorsasága is, ami később segít az esések elkerülésében.

Kinek jobb a sífutás?

A sífutás komoly erőfeszítést igényel: van esély arra, hogy fél vagy egy óra alatt elfáradunk. De e viszonylag rövid idő számos haszonnal jár.

1. Edzi az izmokat. A sífutás egyszerre dolgoztat meg több izomcsoportot. Nemcsak a törzs- és a lábizom dolgozik, hanem a felsőkarok - a bicepsz és a tricepsz - is.
2. Javítja a szív egészségét. A sífutás megdolgoztatja a szívet, erőssebbé válik, hatékonyabban pumpál.
3. Kalóriát éget. Egyórányi sífutás alatt egy 90 kilós ember körülbelül 700 kalóriát éget el.

Forrás: 168 óra / 2018. 11. 22.